#Anti Sec

حس کاراگاهیمون رو تقویت کنیم,پست های من درباره استفاده از ابزارهای رایگان و کمتر شناخته شده روی اینترنته که قراره با استفاده از این ابزارها و یه خورده خلاقیت کارای جالبی بکنیم.

سناریو:فرض کنید ما به دنبال قاتل بروسلی هستیم و متوجه شدیم که قاتل به گروه داعش پیوسته,تنها سرنخ ما یه عکس به همراه کمی جزییاته, از اونحاییکه ما دسترسی به امکانات شنود و پیگیری دولتی رو نداریم به شیوه شرلوک هلمز میخوایم قاتل رو پیدا کنیم.
چطور کمپ داعش رو فقط با یک عکس پیدا کنیم؟
یکی از دوستان وبلاگنویس خوبمون آقای سیناپس مطلب رو از سایت بلینگ کت ترجمه فرمودند که واقعا جامع و کامل بود , و در عمل نشون میدن که چطور با استفاده از توانایی تگ گذاری عکس ها و کمی شم کاراگاهی مکان قاتل رو پیدا کنیم. بنابراین خود مطلب رو به نقل از ایشون اینجا قرار میدم .

تا حالا شده با خودتون فک بکنین که سازمانی به طول و عرض داعش، نیروهاش رو کجا اموزش میده؟ و اصلا اینکه تحت اموزش داعش باشی، چه حسی داره؟!

خوب ما میدونیم که هر کدوم از زیر مجموعه‌های داعش در هر شهر و روستایی، یا هر گردان اموزشی‌اش محل اموزش مخصوص خودش رو داره...بنابراین با پیدا کردن یکی از اونها و تحقیق کوتاهی در مورد اون، میشه به نتایج جالبی دست پیدا کرد.

کلیت این مطلب، فقط جالب و جذابه که دوست داشتم ترجمه‌اش بکنم و هدفش اینه که بگه چقد شناسایی این اراذل راحته برای سرویس های اطلاعاتی و بمباران کردنشون ولی متاسفانه صورت نمی‌گیره :(


داعش معمولا تو اکانت های توییترش دسته‌‌ای از تصاویر رو قرار میده که مربوط به یه خبر بخصوص هستش... اگر یکی از دسته‌های عکس مربوط به اموزش یه گردان( در حقیقت شاید گروهان!) از نیروهای جدید رو نگاه کنیم و مورد بررسی قرار بدیم، نتایج جالبی به دست میاد!

در این سری، تصاویر منتشر شده از اموزش، رژه و تصویر فارغ‌التحصیلی یک گروه جدید در نینوا رو مورد بررسی قرار میدیم...






با توجه به رودخونه، پل‌های متعدد و جاده‌ی بزرگ، میتونیم به صورت حدودی منطقه‌ای که با محل تصاویر هماهنگه رو پیدا کنیم. برای مثال اینجا خیلی شبیه به منطقه‌ای هست که تصاویر ازش گرفته شده. پس با تطابق بیشتر تصاویر با این محل، به بررسی دقیق تر می‌پردازیم.



در تصویر مربوط به فارغ‌التحصیلی می‌بینیم که در پیش‌زمینه میشه یک پل و یک ساختمان بزرگ رو در محلی که کنار جاده درخت کاری شده ببینیم. تصاویر گوگل ارث قدیمی هستن بنابراین از فلش‌ارث برای بررسی بیشتر استفاده میکنیم.


و در تمام منطقه، فقط یک محل وجود داره که با دوربین به سمت جنوب باشه و بتونیم همچین بک‌گراندی رو پیدا کنیم.



همچنین با پل در پیش‌زمینه و درخت‌های کنار جاده، به نظر میرسه که کلاس‌های مربوط به اموزش جنگ تن‌به‌تن و دفاع شخصی نیز در همین محل برگذار شده است.





بعد، ما میتونیم از سایت پانورامیو برای بررسی سایر تصاویر استفاده کنیم. پانورامیو سایتی هست که تصاویر رو به محل گرفته شدنشون تگ میکنه.(معمولا توی گوگل‌ارث برای دیدن تصاویری که از محل های مختلف گرفته شده استفاده می‌کنیم اگر با گوگل ارث کار کرده باشید)...
در مثال زیر، میتوان این عکس رو پیدا کرد که همون چیزی هستش که در یکی از تصاویری که در حال بررسی اون هستیم هم قابل مشاهده‌است.


حتی تصویر لوگوی روی دیوار در هر دو تصویر نیز با هم یکسان است.


یا مثلا در این عکس، ما تصویری از چراغ های روشنایی جاده داریم که باز هم با یکی دیگر از تصاویر برابری میکند.


مجددا در همین تصویر(چراغ ها)، بنر هایی در کنار جاده نصب است که در تصویر دیگری از عناصر تحت اموزش داعش که برای لحظاتی توقف کرده، تا چند حرکت تمرینی را به اجرا بگذارند نیز برابری میکند.


از انجایی که تصاویر عموما مربوط به گذشته هستند، ساخت و ساز های جدید در تصاویر داعش را نمی‌توان همیشه در انها پیدا کرد.


برای بررسی بیشتر، در این عکس از پانورامیو، میتوان دکل های مخابراتی را مشاهده کرد.


البته تصویر گوگل‌ارث، سایه‌ی دکل را نشان می‌دهد اما ساختمان ها را خیر که احتمالا به این دلیل است که این ساخت و سازها به تازگی صورت گرفته.


و این حدس رو میشه با استفاده از تصاویر فلش ارث بررسی و تایید کرد. در این تصاویر، ساختمان های در حال ساخته شدن مشخص است.



با توجه به این تصاویر و مکان یابی تقریبی دسته‌ای از تصاویر منتشر شده توسط داعش، به نظر میرسه که این نیروها در منطقه‌ای به طول حدود 2.9 کیلومتر رژه رفته اند و کلاس ها و دوره‌های مختلفی برای انها برگذار شده.


برگرفته شده از senaps.blog.ir




نظرات  (۱)

  • امیر حسین طاهری
  • سلام
    من بسیار مشتاقم که حس کاراگاهیم قوی بشه
    و از این مطلب شما لذت بسیار بردم
    لطف کنید آدرس مطالب جدیدتون و همچنین هر مطلب یا فیلمی که در این زمینه بتونه کمکم کنه رو برا م به ایمیلم بفرستید
    خیلی خیلی متشکرم
    بی صبرانه منتظر مطالب خوب شما هستم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی